torsdag 29 november 2007

Vingel, vingel


Så här långt kom jag. Inte ens halvvägs till grinden. Jag har precis bara svängt in på uppfarten mer eller mindre o jag får vara glad över att bilen iallafall står med rumpan inne o inte ute på stora vägen. Det har snöat hela dagen o i början så snöade det små flingor men tätt o mycket så det byggdes upp ett lager, sen under eftermiddagen så dalade stora tunga flingor o nu på kvällen så har det lugnat sig men det snöar fortfarande. Vi är säkert upp i 2-3 dm. Så vi har pulsat fram o tillbaka. Kul men jobbigt.

Storhönans första skidor. Paret som bodde innan oss hade lämnat ett par gamla skidor som vi fick lov att prova. Dom passade precis och Storhönan ville åka skidor som Pippi. Vi nöjde oss med vår lilla backe på tomten o det ser ut som jag puttar henne i slutet av backen (som den hemska mamma jag är *S*) men det gör jag inte, jag lovar... =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Tack för filmen!
Helt underbar känsla att få se Hedda åka skidor.
Fantastiskt med dagens teknik, annat va det på 1800-talet!

hundra23hundar sa...

Fan va härligt at hon till å med skrattar när hon ramlar... =)

jag såg din bil när vi åkte föbi å tänkte ringa men sen glömde jag. Tänkte att antingen har elin kört fast eller så har hon besök =)

Anonym sa...

Kul det kommer att bli att få stopp på bilen när uppfarten är glashal i vinter....

Hon är go när hon åker skidor