tisdag 6 november 2007

GLOCALPEST

Jag vet inte ens var jag ska börja! Är bara sååååå sur. Jag blev uppringd av GLOCALNET som raggade upp mig till att teckna ett abonnemang hos dem. Visserligen en bra deal men så här i efterhand så ångrar jag mig verkligen. Kortet kom hem o mitt nummer porterades innan ångerfristen gick ut och när jag stoppade i kortet i telefonen gick det knappt o ringa. Jag provade ringa hem till mig själv i rummet bredvid och det hördes knappt ett ord. Ingen täckning trots deras fina karta att det inte skulle vara några problem (vilket säljaren också sagt efter att jag påpekat att jag numera bor urskogen). Jag ringer upp (inom 14 dagar) men får höra att nu kan jag inte ångra mig, jag har tydligen avsagt mig rätten att ångra nånting överhuvudtaget genom att prova och använda tjänsten (då sätta in kortet i telefonen o ringt en gång). Men ok, jag ber att få betala för ett år och eventuella straffavgifter för att få tillbaka mitt nummer men då gick inte det heller för det går inte enligt deras policy. Endast nödfall där personer dör eller flyttar utomlands kan säga upp sina medlemskap innan avtalstiden löper ut. Att man endast o enbart kan ringa nödsamtal från sin telefon för att täckningen är så genomurusel räknas INTE. Så nu hatar jag glocalnet i ett år framöver om nån undrar... Eller hatar är ett starkt ord, jag är egentligen en sån som väljer mina både yttre o inre strider. Jag kan inget göra åt detta så jag får hoppas att ett år går fort o sen får jag ta tag i ett byta nästa vinter.. Hoppas bara jag inte hinner bli galen innan o byter numret som jag haft i över 10 år bara för att jag vill ringa nån annan än stackarna på SOS-alarm.

BLÄÄÄÄÄÄ FÖR GLOCALNET!!!

Inga kommentarer: