onsdag 11 november 2009

Jag skyller på ungarna


"Det bästa med att ha barn", tänkte jag först skriva, men det kan jag ju inte skriva. Många kanske skulle undra då varför jag överhuvudtaget skaffade barn. Men en väldigt bra sak med att ha barn iaf, är att man kan baka muffins lite då o då i tid o otid. Och dessutom behöver man inte på något sätt försvara det faktum att man gjorde en trippel sats "för det är ju så skönt att ha i frysen". Sen att barnen hellre vill ha bullar behöver man ju då inte nämna. Men bullar kräver alldeles för mycket tid o energi o dessutom är inte degen lika god som smeten.

Sen behöver man heller inte tala om för folk att hälften inte ens hamnar i frysen

3 kommentarer:

Cin sa...

bakverk e godast färskt. då får man offra sig på att äta många när man bakat.

Madlar sa...

Självklart ska muffins ätas färska! Torra upptinade är väl inget kul?

hönsmamman sa...

Låter bra, jag går på er linje helt klart...