lördag 14 november 2009

Min syster gav lillhönan syfilis

I kväll har vi blivit bjudna av snälla morfar på restaurang. Fint så det förslår. Både förrätt, varmrätt o efterrätt fick dom små liven i sig. Lillhöna satt i knät på min syster större delen av kvällen. La även märke till att dom är rätt lika. Hmm... Jag måste nog ta ett allvarligt snack med mannen ikväll. Även min mor har sagt nån gång att när hon tittar på kort på min syster när hon var liten så är dom väldigt lika. Ser lika sura o tvära ut jämt båda två.

Men det var inte det vi skulle tala om.. Vad jag ville få fram var att lillhönan norpade godsaker från systerns efterrättstallrik. Närmare bestämt en physalis, som först blev benämd som en syfilis.

Och när vi kom hem gjorde storhöna en fruktansvärd upptäckt. Hennes snögubbeängelkompis är numera en fallen ängel. Inget att berätta på det kristna dagiset kanske...

2 kommentarer:

Cina sa...

hahaha!

Anonym sa...

Jag trodde detta skulle handla om tidelag.