torsdag 19 november 2009

Mysko dag

Helt utslagen! Stackars lillhöna vaknade alldeles blek i morse. Efter frukost la hon sig ner i soffan o var på väg o somna om. Jag frågade om vi skulle hoppa över dagis o sova lite istället o hon nickade slött alldeles kritvit i ansiktet.

Sagt o gjort - jag orkade ändå inte klä på mig. 15 min senare kom frukosten tillbaka upp. Hon föll lealös ner i soffan o blev slötittandes på bolibompa i nån timme innan hon svepte en flaska blåbärssoppa (som även den kom upp) innan hon somnade om på soffan. Både hon o katten tycktes bli längre o längre o till slut låg de helt inflätade i varann.

Sen efter 1,5 timme o ett inspelat Grey´s Anatomy senare så satte hon sig raklång upp i soffan. Hon talade om för mig att hon var vaken nu, hon hade sovit klart o var hungrig - hon ville ha frukost. Sen klämde hon i sig en macka, en flaska vatten o en flaska blåbärssoppa. Sen var det full gas. 2 timmar senare åt hon 5 clementiner (mot min vilja då jag tänkte att det kanske är lite väl starkt mot magen) o till middag slank en portion köttbullar, 1 nuggets o 2 portioner makaroner åt. Dessutom glass till efterrätt. O hela tiden som om morgonen inte funnits.

Så nu sitter jag o lever på hoppet att det var snön hon käka för en vecka sen som gjorde henne dålig i magen o inte nån magsjuka som ska däcka övriga familjen hela helgen.

1 kommentar:

Cin sa...

Huhhhhhhhiiii!!!!!!
Magsjuka!!!!
Fy så hemskt.... Jag hoppas dock, med tanke på blåbärs soppan, att ni inte hade en vit soffa ;-.)