måndag 9 november 2009

Sumering

Storhönan har precis varit hos tandläkaren och var nog den duktigaste tjejen i stan. Gapade så bra o satt så fint när tandläkaren skulle röntga. Men summa summarum då så kommer 4 små tänder trilla väldigt snart. Båda framtänderna uppe och nere sitter väldigt löst, samt ytterligare en tand som såg ut att ha fått sig en spricka men det kan hända att den klarar sig. Annars har den här smällen kostat henne 5 tänder. Vi fick tid för återbesök om 3 veckor.

Mest är det min mage som knyter sig tror jag, för jag kommer ihåg att jag själv inte var så förtjust i o tappa tänder när jag var liten, och nu kommer 4 lossna på en o samma gång mer eller mindre. Känns inte så roligt.

2 kommentarer:

morsan sa...

Stackars liten! Hur är det med de "riktiga" tänderna under. Kunde de se om de var skadade?

hönsmamman sa...

Dom såg ok ut men helt kan man inte se.