fredag 13 november 2009

Märkligt

Samtal nr 1: (till byggfirman)
- Hej, Vad händer med duschkabinen i källaren? Är det ingen som vill ha tillbaka den?
- Jo, jag ska ringa firman som äger den o be dom hämta den.

Samtal nr 2: (till den ägande firman)
- Hej, tänkte lite bara på duschkabinen. Vi fick stopp i golvbrunnen som kabinen blockerar, så det är 2 cm vatten över hela golvet så, all tvätt som väntade på att bli tvättad är dyngsur. Och inte kan jag tvätta heller för då blir det ju ännu mer vatten.
- Ja, jo, jag har skrivit en lapp här så får killarna fixa den så fort som möjligt.

Samtal nr 3:
- Hej, jag med duschkabinen här. Nu börjar tvätten surna o kläderna i garderoben ta slut, jag MÅSTE tvätta!
- Jo, ja, men vi hade tänk o ta den där så fort som möjligt.

Samtal nr 4:
- Hej, när är så fort som möjligt i eran värld.
- Hej det är du med kabinen va? Jo, vi kommer.

Samtal nr 5: (torsdag eftermiddag)
- Hej. Är inte kabinen ute innan helgen slänger jag ut den själv trots att jag är höggravid o hoppar på kryckor o lär få förvärkar av bara tanken. Dessutom garanterar jag INTE att den är hel då jag inte är utbildad duschkabinsnedmontör!
- Jo, men vi tänkte komma förbi imorgon.

HUR kan ett arbete på ca 7 min (för det var var det tog) ta 2 veckor att genomföra? Och hade jag inte ringt så hade den väl stått där tills jag vet inte när. Bra med en gratis duschkabin förstås men den ställde till problem. Vill hellre kunna tvätta än låta nån gäst duscha nån gång per år.

1 kommentar:

Cin sa...

ja se hantverkare.... man kan bli galen för mindre...