lördag 14 november 2009

Måste gravid-blogga lite också

Jag har 2 bra tips för de gravida som saknar sitt gamla liv. Det liv då man fick kröka, röka (och kunde göka utan att ha ont i 4 dar o knappt kunna stå på benen även efter en väldigt mild omgång).

Jag vet att en del saknar att ta sig en jävel då o då. Jag kan inte säga att jag personligen saknar det trots att jag fått i mig ca 1,5 cider under snart 6 år, men jag vet hur man ska få till det där ruset utan att behöva erkänna för barnmorskan att man inte kan sluta dricka för att sen bli ivägskickad på något rehab.

Det är ju influensatider, så apoteket har bunkrat upp med massor av handsprit. Det fina är att man inte ens behöver dricka skiten. Besök någon som är sjuk bara, noja dig lite o dränk händerna i sprit innan du kör därifrån. Då ångar det i hela bilen o för 4-5 sekunder upplever du det där ruset som du kanske saknar. Och ingen ifrågasätter att du går runt med en flaska alkogel i väskan. Dessutom kan man alkogela sig för allt o inget idag utan att någon skulle höja på ögonbrynen, så det kan bli många små rus om dagen.

Det andra tipset står lillhöna för. För många gravida har jag hört går ständigt omkring med konstant nästäppa. Många blir beroende på kuppen. Av nässprayen alltså, inte av att ha nästäppa. Det har även kommit en bra Otrivin nu som både verkar mot nästäppa OCH rinnsnuva. Men kruxet är att den får inte användas av gravida. Så om någon gravid skulle behöva något mot rinnsnuva så rekomenderar lillhöna 2 vanliga tuschpennor i valfri färg.

1 kommentar:

Cin sa...

Ahhhh.... måste jag testa. Trist som jag har det på rummet kan jag ju lika väl köra upp två pennor i näsan för skojs skull ;-)