fredag 20 november 2009

Vaknätter

Ni får nog glömma allt bloggande i helgen. Den otroligt tillfrisknade kräkungen har legat i hög feber hela dagen o den friska storasystern har stått i ett hörn o gråtit hela dagen för att lillasyster är sjuk.

Själv har jag spenderat dagen på toa gråtandes av trötthet, frustration o vanmakt.

Tur att dom gillar Monsters Ink, den har vi sett 6 gånger nu på 2 dar typ.

Nu ska jag gå o lägga mig i sängen o dö en smula. Kanske får jag förhoppningsvis sova 2-3 timmar innan första barnet kommer tassandes. Dom får gärna ligga i vår säng, men det är ju bara det att dom inte nöjer sig med en mjuk gosig kudde i mitten. Dom ska ligga bredvid mig båda två o helst PÅ mig vilket gör att min redan ansträngda sovställning förvandlas till ingen sömn alls. O får dom inte ligga på mig så sätter dom sig upp o gråter i 1,5-2 timmar så att det är precis ingen idé o somna om innan det är dags att gå upp även om ungarna somnat om.

Så god natt.

3 kommentarer:

Cin sa...

OMG!!
Och jag tyckte jag hade det tufft!
Hoppas du får vila lite innan förlossningen...
kram

sara sa...

Jag hoppas det inte är influensa ni åkt på

hönsmamman sa...

Eller så hoppas man att det är just svininfluensan. För i så fall passerade den väldigt fint förbi för idag är hon pigg o feberfri, hon var lite varm imorse bara men har klarat sig fint utan alvedon. O så har hon fullgott, livslångt skydd nu =)
Och vi övriga fick den med utan att märka något!