onsdag 18 november 2009

Kör för i helvete

Jaha, då börjar det rasa in klagomål på att man bloggar för lite oxå.
Eller en kommentar och den var kanske inte egentligen ett riktigt klagomål, men det låter ju lite mer storstilat att säga att bara för att det är tyst så klagar aaaaaaaalla typ. Man känner sig lite mer oumbärlig i världen då.

Det är ju så här att jag har lektioner 3 dagar i månaden ungefär, och då brukar det bli lite tyst. Många föreläsningar, mycket information i huvudet o framför allt en jäkla massa aggressioner.
För varenda kväll man bara vill hem ligger det nån och blockerar vägen.

Nu borde jag kanske inte skriva o klaga på att folk åker sakta då en ung kille just kört ihjäl sig utanför huset, men jo - jag blir irriterad. Igår låg jag efter en lastbil på 90-sträckan som körde i 70. Helt ok egentligen för det var mörkt, regnigt, disigt o dålig sikt. Men sen körde lastbilen om för den som höll 70 var bilen framför. Men eftersom vägen snart skulle smalna av och bli just 70-väg så tänkte jag skit samma. Men då saktar han in o kör resterande sträcka i 45-50! Och jag blir irriterad för uppenbarligen går bilen i 70.

Han som omkom körde om en annan bil. Säkert inte på grund av att den bilen körde i 40 för han körde väldigt mycket för fort när han åkte av vägen. Säkert dubbla hastighetsbegränsningen, men såna som sniglar sig fram i 45 på 70-väg skapar oxå onödiga omkörningar o irritation. Jag hatar dom! Det är väl bra att man inte kör över sin förmåga men då kanske man inte bör köra alls.

1 kommentar:

Cin sa...

hahaha... underbart.. asså inte att han blev påkörd, men det finns inget värre än snigelkörare.