söndag 29 november 2009

Namnfunderingar

Vi står ju helt handfallna när det gäller namn till bebisen. Så har det iofs varit mer eller mindre varje gång, men vi frågade hönorna lite vad dom tyckte bebisen skulle heta. Kanske ska ha en liten omröstning bland de förslag vi fick.

Pretnurella (antar att det skulle vara Petronella)

Spöket Laban

Tågbana

Bilja

Pingu

Starsong (efter favoritponnyn)

Dora (eller Boots, det gick oxå bra)

Rumpa-Lumpa, Kiss-Potta, Prutt-Rumpa, Bäbis-Läbis, Puss-unge, Mage-Lage, Korven, Plorven, Melody, Fajka, Rödöga, Gusten eller Vagnus

Så nu känner man sig väldigt mycket klokare... Gusten är iofs ett namn o Vagnus betyder egentligen Magnus, men jag måste erkänna att jag fortfarande är osäker.

8 kommentarer:

kÅnstiga tanten sa...

Lätt; Vagnus! :D

sara sa...

Lättare om vi vet vilken kategori....

Magnus kan jag tycka är ok, av de du räknade upp

Sis sa...

hahahah... jag röstar lätt på VAGNUS!! :P

Haakon sa...

Isildur
tycker jag

Cin sa...

Jag tror, för babyns skull, att de små tjejerna kanske inte bör få helt fria tyglar när det gäller namnet...

Tristan
Adils
Benjamin

... eller ja, här finns en sida du kan spåna efter namn ;-)
http://www.namnboken.se/

hönsmamman sa...

Tristan har alltid varit ett av mina favoritnamn, men det är lite svårt o övertala vissa andra om man säger så. Dessutom kan man heta det som både tjej o kille =)

Haakon sa...

http://www.namnboken.se/index.php?id=46

Haakon sa...

Adils , aldor,alve,ansgar ,arild
Haldir ,Hadar, Hakvin, Haakon, Håkon , Haldor , Haldo, nore, Niels, nils, Terje,viggo , våge, lage,lave,edor