lördag 1 december 2007

1/2 meter snö


Jisses vad jag har skottat snö idag, tror aldrig jag sett så mycket snö. Jo, för ett par år sen när mannen i mitt liv, min glädje o mitt hopp bodde vid Ropsten så snöade det en natt så när jag skulle till jobbet på morgonen gick det inte att öppna ytterdörren. Jag fick ta sats o trycka upp dörren o sen pulsa till tunnelbanan. Fast jag gillar o skotta snö, det är ganska kul så länge man får göra det ifred. Och det vore trevligt för posten o killen som kör sopbilen om jag står lite längre upp i backen med bilen än vid brevlådan =)
Lillhönan somnade i vagnen så jag o Storhönan satte igång att jobba med den stora snöskopan som vi köpte igår (den gick även alldeles utmärkt att åka nerför backen i märkte vi). Sen tog vi sats utifrån vägen med bilen o kom faktiskt lite längre...

Till grinden är inte fy skam ;-) Och detta kort är taget ca 2 minuter efter o rutorna har redan snöat igen. Det har snöat hela dagen idag med o snöar än. Att jag skottat lär väl inte synas ikväll, snacka om evighetsgöra...
Sen lekte vi i snön. Jag hade ett paraply för jag ville inte att kameran skulle bli så blöt men då skulle Storhönan också ha sitt.





O lillhöna har fått sin första tand äntligen så nu vill hon äta stora bitar o gnaga.

Inga kommentarer: