tisdag 30 december 2008

Att handla...

Jag är hemskt ledsen världen att jag har barn, men jag måste handla. Om vi inte ska svälta eller käka torrfrysta nuggets på nyår måste även jag handla. Glad över att storhönan ville vara på lekrummet (tack Ica Maxi för den strålande idén att ha barnpassning) o över att lillhöna faktiskt denna gång somnat i vagnen påbörjar jag min shoppingtur. Eftersom Lillhöna sov så hade jag vagnen plus matvagnen så jag kände mig som ett helt jävla godståg, men återigen - jag måste tyvärr handla nångång även jag. O när man har stans längsta lista gör man det gärna när en av dem sover.

Vet inte om det var kommandomamman eller flygplanskvinnan som skrev om handling o fenomenet blockera hela gångar o prata ikapp de senaste åren med nån man inte träffat på länge.
I min affär blockerade samma jävla kärring med unge gången inte mindre än 4 gånger under samma runda. O hon pratade inte ens med nån, hon ställde sig enbart på tvären o satte på sig skygglappar. Tur att det finns så mycket julefrid till övers i mig....

När jag skulle ut från parkeringen, vem tror ni stod mitt i vägen o kolla sitt kvitto? Då fick jag nog o tutade på fanskapet.

Inga kommentarer: