måndag 22 december 2008

Larv

Har skummat lite bara i Monica Antonsons blogg angående boken Gömda. Vad jag inte förstår är VARFÖR i hela fridens namn man är så mån om att det promt måste erkännas att det hela är ett påhitt. Tror säkert tyvärr att en hel bunt kvinnor lever så utsatt som Mia i boken. Spelar det nån roll att inte varenda ord är sant? Spelar det nån roll om just Mia är ett hopkok av flera sanna historier o nån lite halvt påhittad? Vad kommer hon få ut av det hela. Eller är det meningen att vi ska tänka att va bra att den inte är sann, då är det ingen kvinna som lever på flykt egentligen i den riktiga världen? Larv säger jag bara. Låt Mia vara. Vare sig hon är sann eller inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut! Jag kunde inte säga det bätre själv!

Anonym sa...

Jag har ca 90 sidor kvar av hennes bok och jag måste säga att jag är helt förstummad över hur det hela har gått till och varför. Läs boken, jag tror att du har behållning av den. Jag lider så med hennes son, Michael, han har sannerligen inte haft det lätt.

Anonym sa...

Jag tror säkert boken är bra i sig. Vad jag inte förstår (vilket man kanske förstår om man läser boken men du får gärna förklara om du vet) varför det är så VIKTIGT att ALLA MÅSTE veta att inte ALLT är sant? Många lever under hot o förföljelse o det är fruktansvärt vare sig just Mia är en riktigt person eller inte.