måndag 22 december 2008

Namnlösa bollar

Har rullat sjukt många använd-egen-benämning-bollar då det var vår uppgift att fixa lite julgodis. Jag gjorde 6 satser vilket säger sig själv att det blev ett jäkla rullande. O ju mer jag rullade ju större o orundare blev dom... Man tröttnar liksom snabbt av över ett halvkilo smör.

Men frågan är ju nu vad man ska kalla dem? Dom får ju inte kallas negerbollar längre o när diskussionen var het fick man heller inte kalla dem chokladbollar, för dom innehöll inte tillräckligt med choklad. Detsamma gällde för havre har jag för mig o dessutom finns havrebollar redan. Delicato är ju ett märke så således kan man inte kalla alla för det heller även om Delicato kanske hade varit glada för reklamen. Kokosboll gör att man tänker mer på den stora med en massa vitt i o dessutom behöver man inte ha kokos utan han lika gärna ha pärlsocker på.

Men har man hittat på ett nytt ord för det kvinnliga könsorganet o fört in det i ordboken trots att det redan fanns en uppsjö av namn så varför gör man då inte detsamma för negerbollen? Sveriges regering - Bestäm ett ord åt oss helt enkelt.

Här kommer mina förslag:

Brunboll
Getbajsboll (boken "det var det fräckaste" har lärt mig att likeheten mellan en boll o en getbajs är ganska slående)
Kakaoboll
Kaffeboll (fast både kaffe o kakao kanske faller på samma punkt som chokladen)
En-jäkla-massa-kladd-bollar

Först gjorde jag 3 satser men insåg att det troligtvis kommer nallas en del redan före jul så jag gjorde 3 till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bosse på Helikon har svaret. Han har en korg med sådana där bollar på vilken det sitter en lapp som lyder; "Kalla dem vad du vill" XD

Anonym sa...

Jaa.. kalla-dem-vad-du-vill-boll, sån har jag köpt. :P

Bra kånstiga tantän