onsdag 24 december 2008

Sockerrumpan

Julafton är en sån där dag som jag vill duscha trots att jag ser helt ok ut i håret o faktiskt inte luktar så illa. Så när jag tror att mina gullungar roar sig o är sams så snabbar jag mig in i duschen. Bara det att lillhönas storsta nöje här på jorden just nu är att bada så har hon radarhörsel gällande vatten i badkaret. Så jag står o duschar o försöker mota liten 1,5 åring från att fullt påkläddd klättra in till mig.

Så när storhöna ropar från köket o frågar om hon får ta en chokladboll (jag vet att det nallats friskt o att det ska räcka till ikväll, men 6 satser e en jävla massa bollar) så ser jag min chans. Självklart får hon ta chokladbollar o gärna bjuda lillasyster. O dom lockar faktiskt mer än duschen tack o lov men jag känner att dte ändå är läge att skynda sig då storhöna säkerligen tagit fram hela lådan.

När jag kommer ut ur duschen ser jag en handfull bollar snyggt uppradade på bordet med en tugga tagen i varje o båda barnen sittandes på bordet. Tack o lov är inte alla besudlade. Vad som nu hör till saken är att Lillhöna är inne i en trotsperiod motsvarande mer trots än storhöna nånsin lyckats åstakomma på sina 4 år o hon skall inte ha blöja på sig. Men hon är duktig o hon säger till o allt funkar faktiskt jättebra men just denna historia slutar med att det blir en jäkla massa pärlsocker att torka bort ur arsle på henne....

Inga kommentarer: