tisdag 23 december 2008

Avdelning julgran

Så skulle julgranen kläs o prydas. Tänkte att klart barnen ska hjälpa till, det är ju liksom en del av hela julen att få klä granen. Storhöna hade glitter i ögonen o hängde raskt upp de färgglada kulorna. 2-3 st på samma gren o alla på bara ena sidan. Jag försökte jämna ut o hänga upp nån då o då på andra sidan. Lillhöna däremot gjorde sitt bästa att dra ner alla kulor igen o hon gjorde faktiskt ett ganska bra jobb måste jag säga.

För att ge storhöna lite arbetsro satte jag lillhöna i badet o lutade mig tillbaka för att se julefriden sänka sig. Väl klara, lillhöna torkad o granen klädd på enbart högra sidan skulle vi som sista touch hänga lite glitter varpå hela skiten välter såklart. Som tur va fanns det kulor kvar i lådan, så jag hängde en klump på granens vänstra sida för att väga upp lite, men jag antar att den kommer välta nån mer gång innan jag kastar ut fanskapet.

Dessutom blir granen mobbad av maken som tycker den är liten , gles o ful.
Jag tycker den är fin, behändig o praktisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Väntar med spänning på en bild!
Själva har vi en gran av järn, bara att skruva isär delarna när julen är slut eller som jag nog kommer att göra, ställa ut den i trädgården där den får stå och rosta till nästa jul!