fredag 26 december 2008

Julefrid

Skulle ju kunna blogga om julafton men det skulle nog inte bli så kul. Vi har haft en väldigt trevlig o härlig jul. Inga missöden. Inga tårar. Inge gnäll o inga syskonbråk att tala om. Jag skriver upp det på listan över oförutsedda händelser.

Ärligt talat brukar våra jular vara helt ok. Ingen blir för full. Ingen blir för högljudd. Ingen snor godiset från barnen o ingen blir alltför missnöjd med sina julklappar.

Däremot börjar nu stora nyårspaniken då vi ska ha middag o jag antar att jag inte kan bjuda på resterna från julbordet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har aldrig haft eller varit på en julafton där folk har bråkat eller varit fulla

Bara mys & skoj
Men sen har jag bara firat i danmark stort sett & där dricker vi ingen sprit

Öl innan maten & lite vin till maten sen kanske någon öl efter åt men det har inte varit några fulla . dom dricker bara 4,5 % öl också , pilsner .
Inget starkt