fredag 12 december 2008

Problem i paradiset

Jag har ett riktigt problem denna gång. Ett sånt där faktiskt till o med en 7-barnsmamma i tredje världen skulle säga att "ja, jag förstår att du har det bökigt" om hon kunde tala svenska. Direkt efter skulle hon kanske himla med ögonen o be mig återkomma när jag eller mina barn inte hade ätit på ett par dar o min yngste höll på o dö av diarré för att jag inte hade råd av vaccinera henne, men nånstans kanske, kanske hon skulle hålla med mig om att jag har ett problem.

Jag har kommit in på vissa utbildningar. Nu gäller det bara att välja vilka jag vill tacka ja till. Den jag helst vill läsa kräver att jag åker dit vid kursstart, en gång under terminen o en gång vid tentamen. Och skolan ligger i Karlstad typ så det är ju en bit. Den andra utbildningen är helt nätbaserad men verkar inte lika rolig. Sen har vi lite småkurser men då måste jag läsa lite olika o kan inte koncentrera mig på en sak i taget liksom.

Tur att man får lite betänketid. Jag har problem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta den du helst vill läsa, vilka utbildningar handlar det om?