tisdag 30 december 2008

Jag är inte bara mamma, jag är...


Dessutom har jag lekt elektriker ikväll. Vår lampa i vardagsrummet gav upp. För vilket nummer i ordningen vet jag inte, så jag tröttnade o skruvade ner skiten. Hade ju ingen ny lampa förutom en skitful gammal lampa som vi fått av syster yster som hängde kvar i deras hus när dom flyttade in. Fast det är en sån där lampa som är så ful att den är ashäftig.

Men jag hittade ingen skruvmejsel, så så där lagom dan innan nyår o gäster, när huset är städat så är man korkad nog att dra ut hela verktygsgarderoben. Var ju smart gjort. Lika mycket städa igen typ. Precis vad som behövs när man inte har annat för sig. Helt plötsligt såg det alltså ut så här i vår hall. O inte hittade jag skruvmejseln heller, det fick sluta med kniven. Det slutade iofs med en kortslutning o ett litet hemmabygge men nu lyser det iaf så vi slipper sitta i mörkret. Men gullhönorna har varit
duktiga att hjälpa till. Bara det att dom städar åt fel håll, så ska man få nåt gjort får man nog vänta tills dom sover. Fast då e man så trött o så hamnar man här framför datorn. Så imorgon ska jag ta reda på röran som är kvar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh jävlar
Vilken röra
*S*

Anonym sa...

Japp, men nu är den under kontroll