fredag 5 december 2008

snö snö snö


Igår var ute o gjorde snöänglar o åkte skidor. Eller rättare sagt bar jag en 4-åring med skidor på o lyfte upp henne 14 tusen gånger ur snön. Vi åkte lite pulka oxå o jag kan säga att det var betydligt lättare nu att komma i o ur pulkan än för 2 vintrar sen då jag var höggravid. Har ett videoklipp á la AFV där jag filmar pulkaåkandet o om jag får nån insikt i hur man klipper i en windows media-fil så kanske ni får se klippet till o med. Tips mottaget tacksamt. Våra klipp tas emot i moviemaker o där ligger dom ju som fina små klipp men filen sparas som en hel fil på allt jag lagt över vid samma tillfälle o 45 minuter barnfilm vill ni nog inte se.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Hönsmamman!
Fin blogg du har! Du verkar ha ett lugnt och fint liv. Med lugna och fina barn. Är din man också lugn och fin? Isåfall är jag avis. Skulle kanske va skönt med lugnt och fint! Vad pluggar du?

Anonym sa...

Lugnt o fint? *hahahahahahahahahaha* Du behöver inte vara avis.
Fast jag har det bra *S*
Just idag är min man bortskänkbar så honom kan du få...
Jag pluggade småföretagande o nu har jag bara autism-kursen kvar före jul.
Kul att du tittade in!

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag behåller min make däremot - han är lätt vansinnig men rolig :-D

Du kan lätt ladda up filmer om du bara klickar på filmikonen - superenkelt!

Jag måste bara säga (igen..) att jag blev så otroligt glad, och rörd, av att du nominerade min blogg till Rix Fm!

Det betydde jättemycket för mig. Jag har kämpat med Jantelagen och dåligt självförtroende vad gäller skrivandet så din nominering betydde massor för mig!

Tack igen!