lördag 13 december 2008

Omröstning

Sara har kommenterat o undrat vad jag sökt för utbildningar. Det ska jag tala om för er nu. Sen kan ni ju rösta vilket som låter mest spännande o vad världen skulle behöva en till utbildad av.

1. Handikapprätt; Kursen ger fördjupade kunskaper om lagstiftning och rätt som särskilt rör människor med funktionshinder. Med detta avses frågor inom såväl det socialrättsliga som det socialförsäkringsrättsliga området, t ex socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, lagen om allmän försäkring och lag om handikappersättning och vårdbidrag. Diskrimineringslagstiftning och internationella konventioner tas också upp.
Undervisningen bedrivs helt som IT-baserad distansutbildning.

2. Specialpedagogik; I kursen behandlas följande moment:
• specialpedagogiken i skola/barnomsorg och samhälle
• olika funktionshinder
• barn och ungdomar i riskzonen
• barn och ungdomar i kris
• övergrepp mot barn och ungdomar
• barn och ungdomar med invandrarbakgrund
• kommunikationssvårigheter
• åtgärdsprogram
• föräldrasamarbete kring barn och ungdomar i svårigheter.

Men denna kurs har då 3 obligatoriska träffar i Karlstad.

3. Funktionshinder o handikapp i arbetslivet

4. Specialpedagogiska grunder

Kurs 1 & 2 är heltid (alltså halvtid för mig) men väljer jag alt. 3 eller 4 måste jag välja minst en till kurs för att få fullt studiebidrag

Vad jag kanske hoppas på är att dom 2 småkurserna jag står som reserv på blir av för dom verkar roligare än 3 & 4. Det är Barns rätt o barns röst och Spädbarnspsykologi

Det tristaste var att det jag verkligen hade hoppats på Att arbeta med individuella utvecklingsplaner och förskola o hem i samverkan hade ställts in pga för få sökande =(

SÅ nu röstar ni o sen bestämmer jag mig (inte nödvändigtvis efter ert resultat *S* o sen har jag ångest o ångrar mig en stund o sen blir allt bra)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på den som passar Dig bäst! X)


(Kan frun klippa mig någon dag.......?)

Anonym sa...

Jag röstar på kurs 2

Anonym sa...

2an helt klart

Anonym sa...

Jo, funderade ju på nr 2 men inser ni att ja måste åka till karlstad då? 3 GÅNGER!

Anonym sa...

2 eller 3+4, inte alternativ 1 i alla fall

Men Karlstad är ju en bit iofs