lördag 6 december 2008

Zlatan-bilen


Om det inte hade varit för just min mamma o svärmor o en drös med kusiner o halvättlingars fastrars låtsaskompisars brorsor som är under 18 som läser detta så hade jag nu skrivit en lång, lång lista på vad jag tycker om vår bil. Det kan tänkas att den listan skulle innehålla en hel del ord som jag hoppas våra barn aldrig nånsin lär sig. Kan även tänkas att en del är synonyma med både manliga o kvinnliga fortplantningsorgan.

Idag när vi stuvat in alla barn i bilen (efter att ha sopat av de 2,5 dm tungsnö som fallit på ett dygn typ med sopborste) för att åka o storhandla, startar inte bilen. Igen! Och jag är återigen tacksam för att den valde att inte starta när vi var hemma o inte på ICA-parkeringen. Just for the record.

Så ut igen, söva litet barn i vagnen, trava iväg med stort barn till macken 1,5 km bort för att köpa nytt bilbatteri. Småsnöar hela tiden, blåser o vi går efter en ganska trfikerad väg utan trottoarer elelr nåt som ens liknar en väggren. Väl framme inser jag att jag inte kommer orka bära hem batteriet hela vägen om jag samtidigt vill hålla storhönan i handen (vilket jag vill med tanke på trafiken o de obefintliga trottoarerna). Ringer min söta mamma som har annat för sig men kastar sig i bilen o kör hem oss.

Får gå till en granne o låna en förlängning till en hylsnyckel då batterihelvetet dessutom sitter fastsruvat i botten. Men efter lite om o men kommer vi iväg o ser oss helt o fullt ut berättigade till en middag på McDonalds. Imorgon ska jag baka så jäkla mycket bullar så det finns inte.


O snö är det gott om, kom inte upp för backen hemma. Nästan men inte hela vägen, ska sanda lite imorgon för jag sörjer att jag inte kan stoppa i min livskamrat kupévärmaren...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni måste ta reda på vad det är som står och laddar ur batteriet, det är nått form av elfel någonstans( rätt vanligt på moderna bilar)

Jag skaffade mig en PT sa...

Jag tog körkort sent, 32 år höggravid i 9:e månaden. Strax därefter köpte vi vår första bil (maken är 08:a och åker tunnelbana - inte bil) men den jäveln stannade fan jämt.

Mer labil än en tonåring!