torsdag 11 december 2008

Nobelmiddag

Lillhöna som är en mycket bestämd ung dam har numera bestämt att alla i familjen ska iklädas blöjor på huvudet. O det är väl helt ok dom dagar man ändå vill dölja frillan o inte ska utanför dörren. Övriga tidpunkter är det värre.

Igår gick vi runt i dessa kreationer hela dagen trots att vi borde vara festklädda o fina (eller fina var vi ändå såklart). Inte för att det var nobelmiddag eller nåt sånt utan för att jag faktiskt fyllde år samma dag som hela svenska folket firar nåt annat (för ni klär väl upp er o äter supé framför Tv:n?)

Här hemma stod det korvgryta på menyn. Varför det gjorde det har jag ingen aning om. Hade väl ett ryck där jag tänkte att hela veckan skulle vara lagad mat från grunden o husmanskost o sånt nyttigt typ. Men korvgryta är skitäckligt. Den blev tydligen god men JAG åt inte. PÅ MIN EGEN FÖDELSEDAG *snyft*

Jag övervägde som hastigast att åka o köpa någon mer kulinariskt men det var minusgrader o jag orkade inte. Hade ju blöja på huvet oxå trots allt....


1 kommentar:

Anonym sa...

hihi... va söta ni är... =)
kram GRATTIS