lördag 27 oktober 2007

Jag - en idiot?

Frågesport? Vad är det för sport egentligen? Är det en sport? Enligt min man ska en sport innehålla offside, tuffa närkamper o helst gula o röda kort för att få kallas sport så hur kan han då vara så eld o lågor över fråge.... ja, undra vad han egentligen skulle kalla det om jag konfronterade honom? Frågelek kanske? Frågeutmaning? Jag får återkomma när han stigit upp ur sängen där han nu ligger o återhämtar sig efter gårdagens tuffa match av TP. Undrar var han har träningsvärk o skrubbsår nånstans?

Mina svärföräldrar är ju här o då åker detta förbannade TP fram - jämt o utan undantag.. Fast det är rätt kul men jag orkar aldrig vara med. Jag hoppar runt lite o låtsas att jag är i nåns lag lite då o då o skjuter in om det kommer nån fråga som jag faktiskt kan. För inte är det många, jag är värdelös på TP. Jag kan inte mycket om allt och jag har inget minne till övers för oväsentliga saker som vem som vann inte mindre än 4 guld i inomhus-VM -68 eller vem som hävdade att hans katt var grön när den egentligen var blå (och sen står det så käckt inom parentes att personen i fråga var färgblind). Eller den här, den är bra: Har kineser smuligt eller geggigt öronvax? JAG VILL INTE ENS VETA!! O dessutom får jag alltid springa ifrån om barnen vaknar iallafall så vara med känns överambitiöst.

Jag är inte dum eller så, jag är bara inte så bred i mitt vetande (det var väl en snygg omskrivning för att kalla sig själv idiot) eller så är det bara så helt enkelt att jag orkar inte fylla mig med fakta som jag anser lite smått onödiga, såvida man inte skulle hamna i en duell på liv o död där den som vinner TP överlever o får prinsessan o halva kungariket, då skulle jag nog ångra mig att jag inte suttit uppe om kvällarna o pluggat in alla svaren på frågorna. Samtidigt är jag ganska imponerad av dem alla 3 för de kan väldigt mycket om väldigt många saker och det är kul o sitta med o se hur de slåss om hurvida namnet uttalades rätt o om det ska godkännas då eller inte? Eller som min man som gav sin mamma rätt fast hon svarade helt fel för han visste ju att hon kunde det egentligen (bara det att hon hastigt glömt det i ölångerna). Och det var ändå en Plupp! Vad dom har för regler egentligen kommer jag nog aldrig förstå..

Inga kommentarer: