fredag 26 oktober 2007

Varm choklad


Vill bara stolt visa lillhönans mössa som nog är den sötaste mössa jag nånsin sett. Hennes mormor har stickat den o den matchar en filt i samma mönster.
Hon är bra på att sticka deras mormor. Och på att sy. Hon sydde en balklänning till mig en gång. Jag skulle nog inte lyckas sy en vanlig enkel rak klänning till Storhönans docka ens. Tänk om jag var lite mer som min mamma. Bara lite... Vad glad jag hade varit då... Min mamma har alltid varit hemma känns det som. Inte för att hon har varit hemmafru eller arbetslös utan för att hon har jobbat på tider som vi ändå varit i skolan eller innan vi vaknat. Sen har hon alltid funnits där hemma o dukat upp mellanmål o har vi varit sjuka har det alltid varit självklart att man fått ligga i sängen med en liten ringklocka o sen har hon sprungit upp o ner o fram o tillbaka så fort man ringt. Va, vilken service!?! Jag är nog ganska bortskämd trots allt. På skidutflykterna hade hon brett smörgåsar med prickig korv o gjort varm choklad men det bästa av allt var apelsinklyftorna som hon hade skalat o gjort iordning i förväg så man slapp frysa fingrarna av sig ute i snön. Om jag bara kunde bli som min mamma så vore det bra för då visste jag att mina barn skulle ha det bra. (fast dom har det nog ganska bra nu också iofs)



När vi ändå är inne på gamla kort (-78)

Inga kommentarer: