söndag 7 oktober 2007

Värsta Schlager-morsan...

Idag har lilla famljen varit i Rättvik på stormarknad. Lite skillnad på Orsas 3 stånd o deras typ 3000 stånd. O jisses vad folk. Vi kryssade fram med dubbelvagnen mellan "pappa, kan´t vi stanne hä lite" o kärringar som helt plötsligt bestämmer sig inte bara för att stanna upp utan byta håll o backa på samma gång. Men skam den som ger sig, vi lyckades avverka en karusell o ett hopptält innan vi landade för lite fika hos mormor som sålde för travskolans räkning.

På vägen hem kände jag mig glad o nöjd trots huvudvärk. Vi hade hittat en tröja med Pingu (nya favoriten här hemma) till storhönan o en med spöket Laban till lillhöna o ett par skor till mig. Vi kör in i skogen med alla höstens underbara färger o solen tittar fram. Plötsligt hör jag på radion en låt jag känner igen. Jag har bara radion på lågt i bakgrunden men jag skruvar upp o hojtar till storhönan i baksätet att "den här kan vi gumman, hör du?"
O Linda Bengtzing börjar sjunga o jag börjar skråla för fulla muggar men inte fan sjunger vi samma sång... Vaddå "
När han går förbi då tystnar musiken " ?? Hon sjunger ju FEL!
Kommer på mig med att detta är orginalet och INTE Bamse dunderhitsvarianten. Men vad trist allt blev, jag kan ju inte ett ord ur den riktiga texten. Så när refrängen kommer nästa gång tar jag i så jag överröstar Linda som alltså sjunger helt galet och hör att Hönan där bak sjunger oxå...

¤¤¤¤¤ När han går förbi så rasslar det klöver ¤¤¤¤¤

Inga kommentarer: