söndag 28 oktober 2007

Välkomna tillbaka

Nu har svärisarna åkt, trist men dom kommer väl tillbaka nån gång får man hoppas. Storhönan är så förtjust i deras stora hund - Chili (monsterkatten from hell var inte lika förtjust men dom överlevde båda två). I Lördags var vi ute hela lilla familjen + lånehund. Vi har ju inte villa, vovve o volvo utan kåk, katt o kombi så det var kul att ta med hunden ut. Anyway - lillhönan somnade i vagnen och pappalappa roade hund o dotter med en fotboll. Jisses, vad den hunden sprang. Blir aldrig hundar trötta? Jag blev trött bara av att titta på dem. Tur att storhönan smög in ett par bollar som inte var så jobbiga att hämta =) Och inne stod farmor o bakade äppelkaka, är det inte idylliskt så säg...


Och vi har haft en bra helg i övrigt med. Ett nyöppnat H&M i "stan" o en farmor som så gärna vill ge sina barnbarn en slant kan ju inte gå fel.. Så barnen har fått helt nya outfits.
TACK SNÄLLA FARMOR!

På lördagskvällen låg dock vårat stackars TP på hyllan o kastade lystna, sorgsna blickar. Efter ett besök i min blogg hade dom bestämt sig för att se om de kunde hålla sig borta från TP en kväll. Och det gick bra, jag är stolt över dem =)
Men det kan ju också ha o göra med att pappalappa, mannen i mitt liv, glimten i mitt öga o min bättre hälft ordnat med back-up i form av ett Buzz-spel så där satt 3 fågelholkar framför Tv:n hela kvällen o tävlade i en frågetävlingslek (inte sport) likförbannat
(jag har inte bestämt mig än om jag ska lägga upp bilden på 3 fastvuxna människor som inte ens märker att jag tar kort). Fast Buzz verkar roligare men tyvärr fick jag inte vara med, hönsen tog nära 2,5 timme o lägga så när jag kom ner hade dom tröttnat. Men nu ska jag fylla mina dagar med övning, övning, övning så nästa gång de kommer.... ska jag sopa mattan med dom.
BRING IT ON GRANDMA =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Buzz va skitkul!
Tycker bara det var synd att barnen va tvungna att lägga sej så tidigt ;o), annars hade du kunnat vara med å tävlat. Det värsta är väl att nästa gång vi kommer så kan ni alla svaren!
Tänkte försöka komma och vara kökshjälp nån vecka, (och även måla om några garderobsdörrar till värsta djungeln) så ni kan ägna er mer för varandra. Pussar och farfar hälsar oxå!