fredag 19 oktober 2007

Varningsflagg

Dom pratar om misshandelsförhållanden på Montel idag. Om att man måste hålla utkik efter varningsflaggorna och vilka de är.. Och i så fall dra med en gång. Den första var när någon talar om för dig vad du får eller inte får ha på dig i klädväg.. Hmm, tänkte jag då? Min man brukar ringa hem ibland o fråga vad jag har på mig. Han svarar han alltid "ok" o byter ämne när jag svarar byxa o tröja eftersom det är det jag oftast har om jag tar mig ur pyjamasen.
Skulle jag svara att jag inte hade en tråd på kroppen skulle han fortfarande bara säga ok o byta samtalsämne så den varningsflaggan gäller nog inte mig *s* Ibland säger han "ska du verkligen ha på dig den där?" o tittar frågande på mig men det är bara för att han vill ha sin tröja som är likadan men han är livrädd för att vi ska bli ett sånt där gammalt husvagnspar som går omkring i likadana träningskläder och det är jag med så antingen byter jag eller så får han ta nåt annat, så orolig för att han ska slå mig sönder o samman är jag inte.. Enda gången det är helt o hållet ok att vara klädd likadant som sin fru o 10.000 personer till är väl på matchdag då antar jag men jag behåller honom ett tag till iallafall tror jag, jag chansar *S*

Inga kommentarer: