tisdag 30 oktober 2007

Min man

Min man... Min ögonsten o min bättre hälft, min riddare i rustning o min själsfrände - han är rolig han! Igår undrade han om inte vi kunde åka o handla lite där han jobbar för han hade beställt lite grejer på postorder som hade kommit till jobbet o han tänkte att jag kunde då ta med det hem i bilen så slapp han släpa det på cykeln (han håller på med körkortet men innan snön kommer går det lika bra att cykla, han har inte så långt ändå).
Jag frågade vad det var för grejer varvid han svarar att det bland annat är en stor cykelväska. "En cykelväska" frågar jag? Ja, han skulle ha den ifall han behövde handla lite nångång för det är så svårt att cykla med en kasse mjölk o smör på styret. Jaha, ok, han kan inte hänga den på cykeln då där den ska vara tänkte jag men det var en del andra grejer också... Jag blev nyfiken o fick svaret att han hade köpt campinglampor (4 st plastlampor som inte väger mer än en vanlig glödlampa) till vår garderob också! Vi utväxlade ett ögonblick o jag vet att han isåg det fåniga i det hela o sen skrattade vi lite men idag har jag varit ner o kört hem min mans nya fina cykelväska med bilen =)

Inga kommentarer: