måndag 14 januari 2008

1-0 till mamsen

Imorse var vi så taggade hela familjen inför Storhönans första dag på dagis. Jag hade lyckats få i alla en hyfsad frukost, duschat o tagit på alla (inklusiva mig själv) hela, rena o någotsånär matchade kläder. Så ringer dom o säger att vi är välkomna idag men att vi ska ta med utekläder för dom skulle leka ute om vi kommer för det gick magsjuka... Utan vidare betänketid sa jag att vi kunde höras senare i veckan. Jag har all tid i världen o vänta ut en magsjuke-epedemi.

Men då återstod storhönans förväntningar att idag äntligen, äntligen få leka med barnen.. Efter en snabb googling fann jag att Öppna förskolan i Mora hade öppet på eftermiddagen så nu sitter vi nöjda hemma båda två. Storhönan har fått leka med barn (2 st 4-åringar som hon röjde hej vilt med så nog är hon dagisredo) o en mamma som fått rå om sin stora tjej en dag till =)

Inga kommentarer: