torsdag 17 januari 2008

När helvetet fryser

När helvetet fryser till is - då ska jag börja spela hockey!
Mormor kom o var barnvakt så att vi skulle kunna gå på Mora-Djurgårn i lugn o ro. Varför ska hockey vara så mycket show överhuvudtaget? Eldslågor när spelarna åker in o dundrande musik i varenda liten paus, om än den lilla på bara nån sekund. Men iaf, det som slog mig vara att när förstafemman presenteras så ser man på Jumbotronen (den där skärmen som hänger över isen som visar tiden, målen o vilken period det är) vilka spelarna är som åker ut. Det står födelsedag o år, längd o vikt! Kanske kan det vara kul för den som för anteckningar hur gamla/unga spelarna är men längden måste väl vara ganska ointressant - för att inte tala om vikten? Jag skulle inte vilja visa upp min vikt inför en fullsatt arena. Eller är det så att män inte bryr sig? Undra om hockeytjejer är lika obrydda eller om det visas antal kilo då också? Måste undersökas...

Fast å andra sidan skulle jag nog platsa i laget då jag ligger på samma nivå kg-mässigt. Synd bara att killarna är typ 2 dm längre än jag =(

Inga kommentarer: