fredag 11 januari 2008

Köksmästarn jag?

Jag fattar inte hur jag lyckas? Eller inte lyckas snarare. Svärmors goda äppelkaka blev ju sådär när jag gjorde den o nu när vi var på besök så gjorde hon en jättegod tonfisk-grej. Slängde ihop nåt typ med lite tonfisk o grädde (skulle vara creme fraiche men den hade jag tappat på väg hem från affären). Supergod, men när jag skulle försöka hemma så smakade det inget vidare. Så nu måste jag nog be om en detaljerad innehållsförteckning på den sörjan.

I och för sig var vi hos en kompis som gjorde en härlig smootie som storhönan ratade hårt o skoningslöst. Jag gjorde samma hemma men gav den till lillhöna o när storhöna frågade var det var så sa jag smält isglass o då gick det minsann ner utan problem. Så där lyckades jag tydligen fast det handlade nog mer serveringsteknik =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som du vet så slänger jag bara ihop nåt, men jag kan nog fundera ut hur jag gjorde!
Ofta gör jag nåt som både Kjelle och jag tycker är värt att bjuda hem gäster på, men sen kommer jag inte ihåg hur jag tillagade rätten!
Hur gör de som skriver kokböcker, noterar de varenda skopa och tesked som de tillför i maten?

hönsmamman sa...

Eller så ska jag stå som en hök över axeln på dig o notare hur du gör..