onsdag 16 januari 2008

Använd gaffeln för i helvete

Var på en tematräff genom bvc idag. Denna gång handlade det om tänder o kost. Informationen från traktens tandhygenist var helt OK men sen började kosthistorien... Det var säkert samma prat första gången jag fick barn o jag var säkert lika ointresserad då. Sitta o diskutera om man ska mosa potatisen med vitlökspressen, gaffeln eller riva med rivjärn. O när saken var utredd att man gjorde det man tyckte kändes lättast (kors i taket) fortsatte dom mala. Problemet var ju nu att en hel potatis får man ju inte in i en vitlökspress. Ska man då skära potatisen i tärningar innan man kokade den eller efter (o jag skojar inte nu). Jag kände inte bara något av ett ointresse i mitt stilla sinne.

- Men om h*n inte äter bitar då?
- Ja, då mosar du.
- Men min får kväljningar av mos?
- Ja då får du väl låta det vara bitar då.

Jisses! Eller är jag orättvis nu? Det kanske jag är. Dom är ju duktiga allihopa o gör endast egen barnmat vilket jag inte alltid gör.

Inga kommentarer: