lördag 26 januari 2008

Matematisk kropp

Jag satt o funderade på om jag skulle ta o beställa ett par byxor på postorder då jag inte orkar släpa runt 2 barn i en klädaffär. Ännu mindre föreställde jag mig prova ett par byxor eller två med barnvagn o 3-åring i provrummet.

Så igår när jag fick hem en katalog tänkte jag göra slag i saken då jag endast äger ett par någotsånär hela byxor. Men vad man inte behöver göra i ett provrum är att mäta *hemska tanke*. Teoretiskt sett om man går efter min mått så skulle jag se ut som en cylinder ungefär. I provrummen har man iallafall bara två alternativ
*passar

*passar inte

Jag kom direkt att tänka på roboten i futurama, vi kanske är lite släkt. Långa armar o ben o en cylinderformad kropp. Men jag ska svälja mitt hastiga depp o mäta vidare o för en gångs skull beställa nåt till mig själv. Oftast brukar jag sitta o bläddra o önska o sen slutar det iallafall med att allt i paketet som kommer är till barnen.

Inga kommentarer: