fredag 4 januari 2008

3 ÅR


Äntligen fått ett stycke sockerhög 3-åring i säng.. Trodde jag skulle få kämpa hela natten. Idag fyller min lilla, lilla flicka 3 år o jisses vad stor hon är. Hur kan det komma sig att nån så liten på BB kan vara 3 år, prata så man förstår o klara så mycket själv? Hon var ju så liten från början... Jaja, det där har ni säkert hört från alla som har barn så nu ska inte jag börja jag med.

Här har vi bakat tårta hela dan o försökt hålla oss från att bråka. Inte roligt att bråka på sin födelsedag o det har gått ganska bra.
Vi har testat lilla sparken i glanshala pulkabacken (för pulkan har gått sönder) o nu är även sparken trasig. Jävlar vad det gick. Och vad vi flög både jag o storhöna. Det sköna är att hon tittar upp på mig där hon ligger på mage med ansiktet fullt av snö, skrattar o utbrister "igen"?

Fyller man år får man även välja mat hela dan så idag har i ätit Äppelplättar med sylt o till middag Korv med bröd. Kulinarisk höjdpunkt för vissa - kanske inte vad jag skulle välja på min födelsedag...

Sen kom morfar o kusiner o hon har fått så mycket godis att det kommer räcka ett halvår. Eller det sorgliga är väl att det kommer räcka en vecka.
På gott o ont så kommer nog en bantande godisgris o sockerberoende moder käka upp hälften.

Men nu har jag inte tid mer er längre, jag har tårtor att baka till kalaset imorgon, saker att packa inför resan till den kungliga hufvudstaden o disk att ta reda på så so long suckers - mitt liv väntar!




Inga kommentarer: