lördag 12 januari 2008

Vita lögner

Jag anser att det är helt ok att ljuga för små barn. Kanske inte om det mesta då men om en del. Här är favorit-vit-lögnen som jag kör.

#Man måste hålla i sin mamma när man är på en offentlig toalett så mamman inte ramlar av.

Bakgrund: Jag vill ju att hon håller i mig istället för i toaletten, en offentlig toalett kan nog aldrig bli riktigt ren. Inte vill jag att hon ska ha händerna kring ringen trots att vi tvättar efteråt. Sen en gång så behövde jag gå på toa efter henne men då tyckte ju hon att hon var klar varpå hon var på väg ut (ett sånt där enkelt lås där det bara var att dra ner handtaget o där satt jag med ändan bar o 3-åringen halvvägs ute).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha
Ser det liksom framför mig; nej Hedda vänta på mamma....

Anonym sa...

Nej, inte så kul o bli tagen med byxorna nere ;-)