måndag 10 november 2008

Det stora äventyret

-Nu ska vi ut på äventyr, mamma, sa storhönan på tåget.
-Ja, det ska vi, sa jag.

Jag o storhöna har haft en jättehärlig helg i den stora staden. Vi har gått i leksaksaffärer o ätit bara en massa skräpmat. Tåget ner gick jättesakta o våra platser fanns som vanligt inte. Vagnen var utbytt så allt var huller om buller. Men ner kom vi iaf. O på vägen hem så fanns inte heller våra platser för vagnen hade blivit utbytt, fast denna gång var den ersättande vagnen en förstaklass vagn så det var ju bättre än nervägen.


Tänk att det finns ju så mycket att titta på i en liten större håla än i skogsbrynet där vi bor. Tjejer med rosa hår (hon älskar ju rosa just nu) o lejon som man kan rida på. När jag såg lejonet tänkte jag på min lilla höna hemma o ville oxå gråta lite blod. Tänk att det ska saknas så mycket trots att man har det så bra *S* På BR hittade hon Tomaståget o vi löste problemet med den dyra Doradockan. Den kostade ju nästan 600 kronor i Mora o dom tog 279 för den lilla tror jag men på BR hade de erbjudande på den stora för 289 så det kändes ju ganska avgjort då. Frågan var bara hur jag skulle smuggla ut den ur affären? Då kom farmor med den brillianta idén att farfar skulle gå sist ur butiken o så blir det deras julklapp. Perfekt *S*

Men men, sen begav vi oss ut till farmor o farfar för middag. Ganska skönt att inte ha en så lång dag inne i stan, storhöna har gått hela tiden för jag lämnade vagnen hemma. Vet inte rikigt om jag anser att en snart 4 år gammal unge behöver åka vagn. Inte min iaf.

Sen blev det sent i säng o upp som vanligt på morgonen så som vilken stockholmare som helst däckade hon naturligtvis på tunnelbanan. Hon såg ut att sova så gott så jag beslöt mig för att åka till ändstationen o vända med tåget för att ge henne lite extra tid.

Sen var det kalas för hela slanten o sen direkt in till tåget igen. Sen en 4 timmar lika lång väg hem igen. Storhönan hade bett att få köpa en pruttkudde på Åhléns innan vi åkte hem o jag malde in planen att vi INTE skulle visa den för pappa när vi kom hem utan bara säga så att "kom pappa o sätt dig i köket ska vi berätta om resan" o så skulle han sätta sig på den. Vi pratade flera gånger om att det skulle vara en hemlis o att vi skulle inte visa den. Det första hon säger när hon kliver innanför dörren med pruttkudden bakom ryggen är "vi har köpt en pruttkudde som du ska sätta dig på men du får inte titta på den" Hon säger inte ens hej *S*
Äntligen hemma fick jag lov att krama lite på Elvira så hon vakna o jag fick en massa gosiga 1,5 årings pussar men sen somna hon om fort *S* Mer bilder...

Det här med ögonen vet jag inte riktigt var hon har lärt sig men hon tycker dte är jättekul o gör det gärna. O vi skrattar ju för det ser onekligen kul ut vilket spär på att hon gör det ännu mer. Men lite orolig e man ju att ögonen ska fasta så om det blåser på månen o vinden vänder....


2 kommentarer:

Anonym sa...

va de låter som ni har haft kul iaf... haha kul de där med pruttkudden :P

Anonym sa...

Bra att ni haft kul :D
Och söta ni är, gillar sista bilden