onsdag 12 november 2008

Kvinnlig logik?

Vi försöker att minska ner på vällingen för storhöna. Framför allt på kvällarna iaf. På morgonen är det det enda hon vill ha till frukost o hon står sig fram till lunch så där får hon välja själv men just på kvällen skulle hon kunna klara sig utan. Men det är svårt att neka den ene o samtidigt ge den andre så vi har börjat med halva flaskor. Igår tittade hon på flaskan o sa "jag vill itne ha såååå lite" o försökte byta med lillhönans flaska. Jag skulle försöka förklara så jag sa att Lillhönans mage är ju mycket mindre alltså behövde hon mer välling. Tänkte liksom efter inte före. Men hon godtog det inte riktigt (konstigt va) utan jag fick lova att göra mer om hon fortfarande var hungrig efter att ha druckit upp. Pappalappan var då lite smart (för självfallet ville hon ha mer) så han gjorde en full LITEN flaska o jag sa "oj, gjorde han såååå mycket. Då får du dricka det du orkar då, du behöver itne dricka upp om du blir mätt" o hon drack bara 2 klunkar sen var hon mätt, det var ju så mycket. Så pappas lur var bättre än min logiska taktik *S*

Inga kommentarer: