torsdag 13 november 2008

Hemma hos

Idag har jag gått lös på barnens rum för 3:e gången. Hoppas det blir 3:e gången gillt. Storhöna har helt o hållet vägrat ligga i sin säng o ska promp tränga ihop sig med lillhöna i hennes säng. Hon vill inte heller ligga o vänta i min säng som funkade så bra förra veckan. Men efter ett tag börjar de sparka på varann, så igår tröttnade jag o la ner hennes madrass på golvet o la mig där helt enket för att snabbt söva om så vi får slut på springet. Har aldrig sovit så dåligt i hela mitt liv. Jag låg halvt om halvt på golvet o försökte dela av madrassen på hälften med mitt ben så inte storhöna skulle dra in en fot i lillhöna, eftersom båda ganska snart låg på golvet med mig. Men nu har jag tänkt. Egentligen är det storhöna som är problemet, hon vill inte ligga själv, ibland undrar jag om jag har skadat dom med samsovnigen men å andra sidan så har det inte gått att göra på nåt annat vis.
Men nu skruvade jag ner hela hennes säng, gjorde en mysig läs o myshörna o ställde in böckerna som stått i vårat rum. Jag sköt in hennes madrass under lillhönas säng o sen på kvällen får vi dra ut den igen. Tänkte om jag sover inne hos dom ett par dar tills dom sover hela natten så borde det ju hålla i sig även sen när jag börjar smyga in till mig. Sen hade jag ångan uppe så jag fortsatte med övervåningen o toaletten. Så nu blir det hemma-hos-reportage *S*


Myshörnan

Toaletten

Jag älskar min bård

Även köket fick sig en omgång. Putsat fönster o skurat golv. Egentligen borde jag ju plugga men en dag fick offras när jag hade alla 3 barn ur vägen *S*

Lite längtar jag efter julen för det blir liksom så mysigt då...

Inga kommentarer: