lördag 1 november 2008

Ryggsäck, ryggsäck


Om jag skulle beskriva mina två små hönor så vore nog totalt loco det bästa ordet. Den ene (variant större) hade bestämt sig för att hon skulle sova på diskbänken inatt. Där låg hon ända tills barnprogrammen började o hon insåg att hon inte såg TV:n särskilt bra från sin valda position.
Höna nummer 2 hon gallskrek när jag försökte ta av henne dom röda varmfodrade gummistövlarna 4 nummer för stora, så hon somnade med dom på. När jag smög av dem i sömnen var fötterna alldeles svettiga. Dessutom låg fötterna åt ett håll under täcket o kroppen åt ett annat. Dom var väl så stora o tunga under täcket stövlarna att hon inte fått runt benen helt när hon skulle vända sig om *S*
Sen har jag märkt en annan rolig grej med storhöna. När hon inte får de svar hon vill ha då tar hon till Dora-repertoaren. Hon hade pillat in en liten, liten gummiödla hon fått vid ett läkarbesök in i hjulet på min träningsmaskin o såklart finns det inte en chans att få ut den. Eftersom hon uppenbarligen inte gillade mitt men-ja-sa-åt-dig-att-inte-leka-med-min maskin-för-du-får-inte-ut-saker-som-fastnar svar så kom hon efter mig med ett ödlan har fastnat i träningsmaskinen, jag behöver DIN hjälp att få ut den *paus* Kan DU få ut ödlan åt mig *paus* Toppen!
Alla ni som nu sett Dora till leda har antagligen nu en ganskla klar bild i huvudet. Jag säger en en gång att ödlan tyvärr är fast, det GÅR inte att få ut den. Då föreslår hon att vi kan titta i ryggsäcken efter något som kan hjälpa till att få ut ödlan (doras magiska ryggsäck som man kan packa med "mer en blott en grej, allt som man behöver kan den skaffa fram åt mig - ryggsäck, ryggsäck" *nynnar*) Ja, tänk om man hade haft en magisk ryggsäck, då hade alla problem varit lösta.

Inga kommentarer: