söndag 30 november 2008

Dagens outfit

Idag är det vinter, passar ju bra till 1:a advent. Såg riktigt mysigt o fint ut på förmiddagen men nu till kvällen är det stora slaskhögar men det ser fortfarande ganska ok ut.

Eftersom jag numera är en modebloggare kommer här dagens outfit. Mössa, fingervantar, halsband o matchande liten virkad handväska som ser ut som den gjorts av en taikontant i en liten bergsby nånstans.

Den andra gullhönan har varit tomtegumma nu i 2 dar. Jag försöker förbereda henne på att hon måste ha andra kläder på sig till dagis imorgon + att jag faktiskt måste hinna tvätta dem till lucia (dit dom egentligen är ämnade). Hon till o med sover med luvan på. Men dom tycker själva att dom är fina o dom ÄR fina. Jag har i sann Mia Törnblom-anda börjat säga till barnen i tid o otid att dom är bäst o storhöna ser faktiskt mäkta stolt ut o det bara lyser i ögonen o lillhöna kontrar med "e est" o skrattar så det är en härlig liten grej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kul att komma hem till lite sno sen. hoppas bara det ligger kvar. sjalv gar jag runt med bara en troja pa dagarna och mellan varven blir det faktiskt for varmt :P Pa natterna daremot fryser jag hacken av mig. ingen varme men massa filtar :P Ha de sa bra, halsa alla! Ses snart!

Anonym sa...

åh va kul o höra ifrån dig, hoppas allt går bra. Jag hoppas det ligger kvar tills du kommer hem, har snöat som fan hela dagen idag så nu e d säkert 1,5 dm

Jag skaffade mig en PT sa...

Ellie gillar sina Foppatofflor så mycket att hon sover med dem... Selma var tomtemor från 1:a december till påsk ungefär :-D

Jag tycker också att det var tråkigt att jag inte vann men jag är väldigt, väldigt glad över att du gillar min blogg tillräckligt mycket för att nominera den!