torsdag 6 november 2008

Luktar inte hallon direkt

Hästskit luktar kanske inte gott men det är ändå hästskit - inte såååå farligt. Min käre mor har haft o har fortfarande höns (som man har på landet) o det är lite på gränsen till vad min lilla näsa klarar av. Koskit däremot... Förstår itne hur någon kan vilja vara kobonde överhuvudtaget? Skulle låna en toalett till storhönan en gång när vi var i mormors stall o den toaletten befann sig i koladan. När vi närmade oss började jag ana stanken o väl inne i ladan insåg jag att jag aldrig skulle klara av att hålla andan de 3,5 minuterna som det säkert skulle ta o klara av toabesöket. Försök föreställa er hur svårt det är att hålla andan i 2 dygn! De senaste 2 dygnen har det stinkt (heter det stinkt? Stunkit kanske?). Man kan knappt öppna dörren för katterna utan att det osar in denna kväljande, varma, unkna odör av koskit. Hela källaren stinker för där är dörren inte så tät o dessutom har fönsterglaset gått sönder så där sitter bara en pappskiva. Men tyvärr så smiter denna obehangliga lukt in o lägger sig som ett stort lock i källaren. Jag kan kanppt andas i mitt eget hus längre. Fy fan för koskit - måste vara den värsta av alla stanker nånsin?

Inga kommentarer: