fredag 21 november 2008

In eller ut, rätt eller fel

Kommer precis hem från att ha varit på bio. Första gången på länge o jag hade trevligt sällskap av mina systrar o så men nu var det inte det det skulle handla om... Vi såg "Låt den rätte komma in", även kallad "släpp inte in vem som helst" av min syster. Lite samma sak, eller hur?

Tyvärr måste jag säga att filmen enbart gör att jag bibehåller min uppfattning om svenska långfilmer som ska innehålla lite hemskt o lite mystiskt övernaturligt sådär... Vad min äldre syster o jag ägnade oss åt var att kolla detaljer. Måste ju finnas ett antikarkiv nånstans med gamla grejer. Filmen utspelade sig på typ 80-talet o dom hade verkligen ansträngt sig o leta fram gamla mössor o smörpaket o sånt. Det var faktiskt ganska häftigt. När tjejerna sprang in på gympan i söta små gympadräkter o sockeplast fnissade min yngsta syster. Jag hörde henne viska till kompisen "fan hur dom såg ut" men jag snärtade snabbt till henne o sa att hon skulle passa sig - så såg jag ut i lågstadiet med. Då skrattade hon på riktigt. Jag kände mig gammal....

Annars var filmen inte så läskig i sig. En del blod o ond bråd död förstås men det riktigt läbbiga bestod i att grabben i huvudrollen hade förbannat äckligt jävla snor rinnande i 80% av filmen. Nog fan snöt sig 12 åringar på 80-talet oxå.

Inga kommentarer: