lördag 15 november 2008

Dripp dropp

Idag har vi haft jätteskoj. Tror jag saknar dagis lite (att jobba på menar jag alltså) för igår bakade vi godis o idag har vi kladdat med fingerfärg. Jag låter följande bilder tala för sig själva o sen återkommer jag till den totala paniken som uppstod sen...

Vad som sen kan nämnas (allt för att roa min publik) är att vi haft problem med vattnet i höst. Vissa dagar har det knappt runnit ur kranarna där vi haft källvatten. Kommunalt vatten har vi bara haft i köket. Men nu var det länge, länge sen vattnet krånglade. Ni ser ju på bilderna att det hela urartade ganska snabbt o när jag lyft in båda två (som var totalt täckta i vetemjöl o vatten gegga med karamellfärg) i duschen o vridit på kranen så kom där inget. WTF! Jag vred på kallare vatten då trycket brukar öka lite o då började det dropprinna lite. Så jag kan säga att det tog vääääääldigt lång tid att få dem rena. Lillhöna klagade dock inte tack o lov för hon geggade vidare med vattnet men för mig hade droppen runnit över så idag kopplade vi om till kommunala rör i hela huset. Så nu har vi plötsligt ett jävla tryck i kranen. Man kan duscha som normalt. Bara det att jag fick lov att ringa hon som bodde i huset innan oss o be honom visa hur man kopplade om skiten vilket gjorde att jag fick tokröja både källare, tvättstuga o uteplats, för hur kul är det att komma tillbaka till ett hus man bott i i 30 år o det ser för jävligt ut? Då hade han kanske hävt köpet *S*

Men så fick jag det gjort iaf. Sen när jag ändå hade ångan upp fortsatte jag lite till. Vi försöker ju erövra vårat sovrum igen men det får bli ett eget inlägg....

Inga kommentarer: