fredag 7 november 2008

Middagstips - eller inte?

I vår familj välkomnas alla tips om vad vi ska ha till middag varmt. Jag har usel fantasi o maken är itne bätrte han. Ibland känns det som att det är ett under att det står mat på bordet 7 dagar i veckan o att den faktiskt är relativt varierad. Häromdan sa storhöna att hon ville ha rosa ris. Hon är inne i en period där hon gillar rosa. Inte för att hon är tjej eller för att jag tycker att hon är tjej o ska gilla rosa utan för att hon faktiskt verkar gilla rosa. Jag gillar inte rosa. Ibland känner jag mig stressad över att hon gillar rosa då det känns som om tjejer idag inte får gilla tjejfärger, dom ska helst gilla grönt o blått bara för att.. Men men, det var itne det detta skulle handla om. Igår lagade jag alltså rosa ris. Såg ju smarrigt ut men min storhöna är som sagt var inte dum. Nånstans där inne i kroppen visste hon nog att det inte existerar rosa ris vilket resulterade i att hon inte åt. Inte åt alls, trots att hon hoppat o tjatat om detta rosa ris i flera dagar. Men lillhöna slevade i sig denna kulinariska risrätt iaf så helt bortkastat var det inte.

Inga kommentarer: