lördag 15 november 2008

Överskottsenergi

När man var yngre var utmaningarna många. Man hittade på den ena dumheten efter den andre. Mina föräldrar kan säkert hålla med. Jag hittar fortfarande på en massa dumheter. Bara det att nu består dumehterna i att dra igång projekt "sätta ihop sängstomme tillsammans med 2 små barn som gärna hjälper till alldeles ensam hemma o utan bruksanvisning".

Varför tänker man så varje gång? Att hur svårt kan det vara? Jag har ju satt ihop den en gång. Bruksanvisningar borde sparas i en pärm men va fan - lite måste man ju balansera på gränsen - eller hur? Lite vardagsspänning i livet. Så vad som skulle tagit ca 20 min med anvisningar, om jag väntat till måndag o gjort det i min ensamhet, tog istället 2,5 timme med 2 hjälpsamma hönor o en middagspaus. Men fint blev det. Nästan så där så att jag vill sova där med en gång men jag är förvisad till barnens rum ett par nätter till. Så jag får nöja mig med att längta....

1 kommentar:

Jag skaffade mig en PT sa...

Glöm inte att "den som arbetar syndar icke"! :-D