onsdag 5 november 2008

Snart bloggar storhöna

Idag har vi pärlat halsband. Vi har inte haft så mycket pärlor framme förut för det har alltid slutat med att jag har fått trätt alla pärlorna annars har det varit skrik o panik o slutat i tårar. Tror storhöna har övat lite på dagis för helt plötsligt så kunde hon jättebra. Hon var hårt koncentrerad i nära en halvtimme. Lillhöna försökte o stökade gärna runt bland pärlorna men nåt vidare tålamod hade hon inte. Behöver jag säga att det var pärlor i hela köket efter 10 minuter o att det lyste i ögonen när hon vände upponer på burken för andra gången...








Och så här fint blev det till slut. Ett jättelågnt halsband faktiskt.

Hon sorterade till o med ut bokstavspärlor o trädde sitt namn, helt i rätt ordning.

Sen när vi var klara o jag började plocka ihiop så sa storhönan att
nu gör vi bilderna på datorn så farmor kan se
Hon vet hur man bloggar o vad bloggandet går ut på *S*

5 kommentarer:

typBaeckman sa...

Å, jag vill ha ett halsband där det står Maja :D
Det är väl inte heller så svårt att stava till ;D

hönsmamman sa...

Det kan nog fixas, du får komma o pyssla nån gång hos din favoritsyster *S*

Anonym sa...

Nu har farmor sett det fina halsbandet oxå!

Anonym sa...

Jag får väl komma och titta i verkligheten på det fina alstret.

Anonym sa...

ja, du har ju lite närmare så det går bra, varsågod *S*