tisdag 4 november 2008

Vad var det jag sa

Jag visste väl att jag hade rätt. Men säg den 15-åring som har fel å andra sidan när det gäller visdom om livet? När jag var 15 så tänkte jag som så att man lever nu o har jävligt kul, sen skaffar man nån man o kanske nåt barn o sen är man 30 o då går det bara utför, kroppen faller sönder o sen dör man. 30 skulle jag aldrig bli. Nu är jag iofs 30 o ganska så försonad med det men jag hade rätt. Det går utför, snabbt dessutom.

Sen jag började studera o ägnar 5-6 timmar om dagen framför datorn så har jag upplevt att jag har huvudvärk typ 4 dar i veckan. På Apoteket i Orsa så har de all alvedon o ipren o sånt bakom disken så man får be om den. Kassörskan i mitt fall denna gång nöjde sig inte med att sträcka sig efter asken, ta betalt o önska trevlig helg utan hon skulle promt veta vad jag hade för värk. När jag sa huvudvärk malde hon på ytterligare o jag avslöjade att den uppkommit sen jag börjat sitta framför bildskärmen. Du ska gå o få synen kollad, sa hon. Bara det att jag ser ju bra. Jag har inga som helst problem med att läsa o orientera mig. Visst får jag huvudvärk men jag e fan inte blind! Men jag gjorde ett litet test iaf och det visade sig att optikern hittade en liten översynthet trots allt. 0,75 på båda ögonen. Skulle alltså behöva läsglasögon när jag sitter vid skärmen. Bara det att 0,75 får man beställa verkar det som o skulle gå på runt 2000 kr. Hade jag haft 1,0 hade jag kunnat knalla in på macken o köpt ett par osnygga brillor för 129 spänn. Snacka om otur, kunde jag inte sett lite sämre när jag ändå var igång? Nu köpte jag ett par på macken iaf för att se om det blir nån skillnad o ingen huvudvärk idag iaf. Men eftersom dom e lite för starka så får jag sitta så konstigt så nu har jag ont i ryggen istället. Så tänk er, krum rygg o blind - över 30 - nu går det utför...

3 kommentarer:

Anonym sa...

japp , du börjar bli gammal .
Syns inte på mig än iaf *ler'

Anonym sa...

Ja, livet är hårt!

hönsmamman sa...

Hallå, ni ska stötta mig i denna svåra stund!!! Tack o lov e ni ÄLDRE båda två *S*