fredag 1 oktober 2010

1 Oktober - det nya 1 April?

Idag har jag varit med om en märklig grej. Vet fortfarande inte om det var en busringning eller på riktigt.

En kvinna ringde nyss. Det var svårt att höra vad hon sa då miniägget var trött o gnällig o stora hönorna började bli lunchhungriga, och dessutom pratade hon väldigt dålig svenska. Men hon utgav sig för att ringa från försäkringskassan och hon höll på och granska min SGI. Jag har varit väldigt noga med att studera varenda endaste dag, till o med över sommaren för att få ha min SGI vilande. Jag har lappat o pusslat o läst mer än 100 procent vissa perioder för att inte hamna på lägsta nivå, så jag blev ju lite nervös.

Jag har personligen aldrig haft så stora problem med försäkringskassan, mina utbetalningar har kommit i tid o mina ärenden har tagit rimlig tid. Någon enstaka trälig telefonkö kanske.Men jag vet att många har stora problem, även vissa i min närmaste närhet är helt förståligt inte så vänligt inställda till fk. När man pappa var sjukskriven efter en sjukhusvistelse o felmedicinering var han sjukskriven nästan 5 mån utan en enda krona. Han sålde sin lägenhet o fick så han kunde överleva. Tror han fick pengarna över ett halvår efter att han börjat jobba igen.

Men den här kvinnan tyckte jag hade för lite ersättning o ville ge mig mer! Hur ofta jagar fk folk för o ge dem mer pengar? Jag skulle kontakta lönekontoret eller min gamla chef o höra vad min lön skulle vara idag för man har rätt att låta SGIn följa löneutvecklingen. Jag vet ju att det är så men har inte orkat med pappersarbetet för någon futtig hundralapp mer i månaden. Men hon hörde röran i bakgrunden så hon erbjöd sig att försöka få tag på min arbetsplats o fixa allt åt mig, fick hon inte tag på dem skulle hon höra av sig.

Försäkringskassan - silverfat

Förstår ni att jag känner mig skeptisk?

2 kommentarer:

morsan sa...

Där har du nog svar på din dröm!

Cin sa...

Wow!
*chockad*